De beste marketingboeken van 2013

19 januari 2014

Elk jaar verschijnen er diverse boeken over marketing. Maar welk boek is vernieuwend en voegt iets toe aan het marketingvakgebied ? Welk boek zou u als marketeer moeten lezen? Het Platform Innovatie in Marketing heeft al een selectie gemaakt: de genomineerden voor de Marketing Literatuurprijs 2013. Alle boeken zijn beoordeeld op basis van zes criteria: innovatie en mate van vernieuwing, toegevoegde waarde voor het marketingvakgebied, praktische toepasbaarheid, cases en praktijkvoorbeelden, opbouw, structuur en toegankelijkheid, en vormgeving en opmaak.

Top 5 van 2013 bestaat uit:

Schizofrene Marketing – Joris Merks-Benjaminsen

Digitale Verleiding – Maurits Kaptein

Briljante business modellen – Jeroen Kemperman, Jeroen Geelhoed en Jennifer op ’t Hoog

KwaliTijd – Jaap Favier

Customer Profit Maxim – Wil Wurtz en Marcel Wiedenbrugge

boek kwaliteit  KwaliTijd – Jaap Favier

 

 

 

 

 

business modellen  Briljante business modellen – Jeroen Kemperman, Jeroen Geelhoed en Jennifer op ’t Hoog

 

 

 

 

 

Schizofrene marketing  Schizofrene Marketing – Joris Merks-Benjaminsen

 

 

 

 

 

digitale verleiding  Digitale Verleiding – Maurits Kaptein

 

 

 

 

 

customer profit Customer Profit Maxim – Wil Wurtz en Marcel Wiedenbrugge

 

 

 

 

 

Al vijf de boeken zijn ‘must reads’ in de ogen van de vakjury. Als beste boek van 2013 jaar is gekozen voor het boek ‘Schizofrene Marketing’ van Joris Merks-Benjamins. Het boek is beoordeeld als meest vernieuwende en relevante marketingboek van het afgelopen jaar. Juryvoorzitter Hans Molenaar: “In deze tijden van grenzeloze mogelijkheden in marketing is een uitgebalanceerd marketingteam bittere noodzaak, terwijl er in de praktijk nog veel verbeterd kan worden aan de onderlinge samenwerking. Er moet een brug geslagen worden tussen online en offline marketeers. En tussen strategen, creatieven en data-analisten. En dat is precies wat het boek doet.”