De beste marketingboeken van 2014

15 januari 2015

Elk jaar verschijnen er diverse boeken over marketing. Maar welk boek is vernieuwend en voegt iets toe aan het marketingvakgebied ? Welk boek zou u als marketeer moeten lezen? Het Platform Innovatie in Marketing heeft al een selectie gemaakt: de genomineerden voor de Marketing Literatuurprijs 2014.

Het Platform Innovatie in Marketing (PIM) heeft op 27 november 2014 de winnaar van de PIM Marketing Literatuurprijs 2014 gehuldigd. Uit meer dan 50 marketingboeken waren 13 boeken genomineerd voor de PIM Marketing Literatuurprijs 2014.

De top 3:

pag 6 boek flame flow flood-240x300                     pag 6 boek  customer innovation-240x300                          pag 6 omnichannel in retail-240x300
Flame, Flow, Flood –                        Customer innovation –                             Omnichannel in retail –
Rijn Vogelaar                                      Marion Debruyne                                       Gino van Ossel

De winnaar: Omnichannel in Retail!

Dit boek is door de jury beoordeeld als meest vernieuwende en relevante marketingboek van het afgelopen jaar. Juryvoorzitter Hans Molenaar: “We zien dat het klantgerichte denken sterk in opkomst is. Marketing verplaatst zich van marktdenken naar waardecreatie voor klanten. Maar ook zijn marketeers strategisch aan het werk met nieuwe business modellen van organisaties. Omnichannel in Retail focust zich uiteraard op de retail-markt waarin klantcontact en communicatie steeds meer via meerdere kanalen verloopt. Het unieke van Omnichannel in Retail is dat het boek uitgaat van de kracht van fysieke retail en hoe deze online verder uitgebouwd kan worden. Het winnende boek van de Marketing Literatuurprijs geeft concrete adviezen en werkwijzen hoe retailers kunnen innoveren.”